Skip to main content
Zdjęcie Szkoły w Tarle
Łazienki Chopin

Wycieczka do Warszawy – klasy I-III

W dniu 10 maja 2023r.  uczniowie klas I-III brali udział w wycieczce do Warszawy, która była współfinansowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach programu ,,Poznaj Polskę”.

Celem programu jest poznanie dziedzictwa narodowego i kulturowego oraz popularyzacja polskich osiągnięć naukowych. Wyruszyliśmy wczesnym rankiem, żebyśmy mogli zrealizować plan wycieczki. Warszawa przywitała nas pięknym słoneczkiem, co sprawiło, że mieliśmy więcej energii do zwiedzania.

Pierwszym przystankiem na mapie naszej podróży były Łazienki Królewskie. Ogród zachwycił nas swoim pięknem oraz zwierzętami, które towarzyszyły nam podczas spaceru, karmiliśmy wiewiórki orzechami. Widzieliśmy pomnik Fryderyka Chopina, Pałac na Wodzie oraz Amfiteatr- Pani przewodnik opowiedziała nam co to są za miejsca i do czego były wykorzystywane w przeszłości.

Kolejnym przystankiem na naszej mapie było Stare Miasto, gdzie mogliśmy podziwiać zabytkowe kamienice, Kolumnę Zygmunta, Pomnik Syrenki, Bazyliszka. Przejechaliśmy się najstarszymi schodami ruchomymi. Zobaczyliśmy Pomnik Małego Powstańca, Barbakan oraz zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, Pomnik Smoleński. Po chwili odpoczynku na Starym Mieście i zakupie pamiątek udaliśmy się dalszą podróż- zobaczyliśmy wystawę samolotów i czołgów w Muzeum Wojska Polskiego.

Najciekawszym miejscem naszej wycieczki okazało się Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy czuć się jak naukowcy i wykonać wiele doświadczeń, obejrzeć ciekawe filmiki, wykonać eksperymenty. Atrakcji było bardzo dużo z ciekawością i zainteresowaniem korzystaliśmy ze wszystkich. Po wyjściu z Centrum Nauki Kopernik obejrzeliśmy kolejny pomnik Syrenki Warszawskiej z pięknym widokiem na Stadion Narodowy oraz Most Świętokrzyski. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.