Konkurs recytatorski

dziecko

 

Dnia 29 kwietnia w Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Niedźwiadzie odbył się IV Gminny Konkurs Recytatorski. Recytacja najmłodszych z oddziału przedszkolnego zachwyciła komisję i wszystkim przyznano pierwsze miejsca. Uczestnicy konkursu otrzymali pamiątkowe dyplomy, zaś laureaci nagrody książkowe.

Apel

Dnia 29.04.2014 roku odbył się krótki apel z okazji III rocznicy dębu Katyńskiego. Został on wykonany przez uczniów klasy szóstej, pod czujnym okiem pani Elżbiety Telepskiej. Kiedy cała szkoła już stała już wokół tablicy, przewodniczący Konrad Woliński przeczytał przedmowę. Następnie zostały przeczytane wiersze opisujące tę straszną, Katyńską zbrodnię. Kiedy minutą ciszy uczciliśmy poległych Polaków, został zapalony znicz Pamięci. Po apelu wszyscy rozeszli się do klas.

 

 

Opracowała Wiktoria Furtak

Dzień Ziemi

 ziemia

 

W związku z uroczystością Dnia Ziemi, odbył   się apel w wykonaniu uczniów klasy szóstej. Miał on zachęcić uczniów do dbania o środowisko. Najpierw zostały odczytane krótkie wierszyki na temat naszej planety. Następnie została przedstawiona scenka pod tytułem ,,Jak uczyliśmy Kubę szanować przyrodę”. Miała ona zabawy i pouczający temat. Kiedy scenka się skończyła i Kuba wreszcie zrozumiał że zamiast niszczyć, można szanować naszą Ziemię. Pod koniec apelu każdej wychowawczyni został wręczony ,,Kodeks Ekologa”. Wszyscy mają nadzieję że klasy zastosują się do niego i będą szanować środowisko w którym żyją.

 

Opracowała Wiktoria Furtak

 

TYDZIEŃ DLA ZDROWIA

 

TYDZIEŃ DLA ZDROWIA

07-11.04.2014r

 

Światowy Dzień Zdrowia obchodzony jest 7 kwietnia każdego roku z okazji rocznicy powstania WHO w 1948 roku. Co roku tematem jest wybrany obszar, który podkreśla priorytet zdrowia publicznego. Obchody Światowego Dnia Zdrowia stwarzają możliwość podjęcia wielu działań, których efektem jest poprawa stanu zdrowia ludzi.

 

Z inicjatywy SU nasza szkoła włączyła się w realizację różnych działań profilaktycznych w ramach obchodzonego Tygodnia dla zdrowia.

 

Oto co zostało zrobione i jakie tematy były realizowane w poszczególnych klasach:

Kl.,,0” – Poznawanie owoców egzotycznych, zabawa ruchowa ,,sałatka owocowa”, prace plastyczne.

Kl. I – Wartości odżywcze owoców i warzyw. Opisywanie wybranego owocu. Wykonanie soku wieloowocowego. Higiena sporządzania potraw.

Kl. II – Poznawanie owoców - degustacja. Pogadanka nt. wartości owoców i warzyw. Wykonanie plakatu promującego zdrowe odżywianie. Wykonanie sałatki owocowej.

Kl. III – Przygotowanie wiosennej sałatki owocowej. Promowanie zdrowego stylu odżywiania i spędzania czasu. Higiena sporządzania potraw.

Kl. IV – Jak należy dbać o zdrowie? Analiza wiersza J. Tuwima ,,List do dzieci” fr. komiksu ,,Tymek i mistrz”. Zdrowe życie. Tydzień zdrowia w naszej szkole – mapa mentalna. Wpływ aktywności fizycznej na nasze zdrowie – gry rekreacyjne. Przygotowywanie kanapek. ( j. polski, godz. do dysp. wych., przyroda, wych. fiz.)

Kl. V – Zdrowe odżywianie w moim domu- wykonanie sałatki i przygotowanie kanapek. Czy wiem co jem? Świtowy Dzień Zdrowia – promowanie zdrowego stylu życia na co dzień. Pożyteczne z przyjemnym – przygotowywanie soków owocowych. Wpływ aktywności fizycznej na nasze zdrowie – gry rekreacyjne. (godz. do dysp. wych., przyroda, zajęcia techniczne, wych. fiz.)

Kl. VI – Właściwe nawyki żywieniowe. Przygotowywanie posiłków - kanapek, sałatek. Znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia. Gry rekreacyjne – mini piłka nożna.

 

 

Opracowała Elżbieta Telepska

 

"Jestem Bezpieczny".

28 kwietnia 2014 r. został przeprowadzony finał gminnego konkursu "Jestem Bezpieczny".

W konkursie wzięły udział trzyosobowe drużyny dziecięce ze Szkół Podstawowych z terenu gminy. Tematyka konkursu związana była z bezpieczeństwem i zasadami zachowania się w sytuacjach zagrożeń.

fotogaleria na stronie gminy

Podsumowanie

 

W ramach akcji charytatywnej ,,Pomagamy zwierzętom w schronisku” została zorganizowana zbiórka żywności oraz wystawa malarska ,,Marzenia bezdomnego Reksia”.

Uczniowie oraz nauczyciele bardzo ochoczo włączyli się do akcji na rzecz bezdomnych psów a efektem tych działań było zebrane 87 kg żywności w postaci worków i puszek z karmą, które zostały przekazane do schroniska w Nowodworze.

Samorząd Uczniowski przeprowadził również konkurs z nagrodami na ,,najofiarniejszego darczyńcę ”.

Najwięcej żywności przekazały dzieci z oddziału przedszkolnego - 38 kg,

klasa VI zebrała 15,40 kg,

klasa II – 12,75 kg,

klasa V - 8 kg,

klasa IV - 6,80 kg

Dawid Mitura z oddziału przedszkolnego okazał się najhojniejszym darczyńcą, otrzymał główną nagrodę (ogromnego pluszowego psiaka), ofiarował 15,17 kg karmy – I miejsce.

II miejsce przypadło ucz. klasy II Wiktorii Włoch – 7,38 kg

III miejsce zajął Krzysztof Budzyński z kl. IV – 6,80 kg

Na IV miejscu uplasowały się dwie uczennice, ofiarowały po 5 kg, są to: Marlena Iwanek z oddziału przedszkolnego i Wiktoria Furtak z kl. VI.

Dodatkowo przyznano wyróżnienia Zuzi Lato i Julii Otachel z oddziału przedszkolnego.

Wszyscy nagrodzeni otrzymali dyplomy, pluszowe pieski i słodycze.

Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunem i rodzicami 10 kwietnia udali się do schroniska w Nowodworze, by przekazać zebrane produkty.

Uczniowie z zainteresowaniem przyglądali się podopiecznym schroniska, robili im zdjęcia. Psy na widok dzieci szczekały, machały ogonami, cieszyły się, widząc w nich potencjalnych nowych właścicieli. Wyprawa do schroniska wzbudziła w uczniach poczucie odpowiedzialności za zwierzęta i refleksje na temat ich właściwego traktowania.

Samorząd Uczniowski składa serdeczne podziękowania rodzicom p. Anecie Biskup, i

p. Ireneuszowi Wasakowi za zorganizowanie wyjazdu do schroniska. Radzie Rodziców oraz

p. Krzysztofowi Kondratowi za ufundowanie nagród.

Opracowała Elżbieta Telepska

 

Spotkanie z sokolnikiem

24 kwietnia w naszej szkole odbyło sie spotkanie z sokolnikiem. Mieliśmy okazję dowiedzieć się na czym polega praca z drapieżnymi ptakami. Zajęcie tego typu były bardzo ciekawe.

Sokolnicy układają ptaki nie tylko do polowania, ale także do pracy. Sokół pracujący na lotnisku to już nie ciekawostka, to norma. Coraz popularniejsza staje się sportowa strona sokolnictwa - zawody latawcowe / balonowe czy też tzw. "Sky trials" czyli zawody pozwalające ocenić styl łowiecki danego ptaka to nowy aspekt sokolnictwa zapoczątkowany w USA.
      Sokolnictwo kojarzone jest także z rehabilitacją ptaków drapieżnych oraz z ich hodowlą. Szczególnie w krajach o restrykcyjnym prawie ochrony przyrody (także w Polsce) hodowla ptaków drapieżnych nabiera dużego znaczenia. Jest ona bowiem jedynym legalnym źródłem pozyskania ptaków do sokolnictwa.
Sokolnictwo jest sztuką obcowania z ptakami drapieżnymi.

 

Sprawdzian klasy 6

 

Ważne informacje

 

W roku szkolnym 2013/2014

sprawdzian dla uczniów klasy szóstej odbędzie  się

1 kwietnia 2014 r ( wtorek) o godz. 9.00

Uczniowie przychodzą do szkoły o godz. 8.30



 

Informacja dla ucznia przystępującego do sprawdzianu

Przed sprawdzianem uczeń powinien:

· zapoznać się z instrukcjąze strony tytułowej arkusza odpowiedniego typu (arkusze znajdują się na stronie www.oke.krakow.pl),

· zapoznać się ze sposobem zakodowania strony tytułowej arkusza i karty odpowiedzi (przećwiczyć na przykładzie),

· umieć zapisać ośmioma cyframi swoją datę urodzenia (dwie cyfry – dzień, dwie cyfry – miesiąc, cztery cyfry – rok),

· znać swój trzyznakowy kod,

· rozróżniaćzadania zamknięte i otwarte,

· przećwiczyć zaznaczanie wybranej odpowiedzi na karcie odpowiedzi lub – gdy to podano w instrukcji – na arkuszu z zadaniami,

· wiedzieć co zrobić, gdy popełni błąd w kodowaniu pracy lub przy podawaniu odpowiedzi,

· znać numer sali, w której będzie pisał sprawdzian.

Na sprawdzian uczeń przynosi ze sobą legitymację szkolną oraz przybory do pisania i rysowania: pióro lub długopis z czarnym tuszem (atramentem), ołówek przeznaczony wyłącznie do rysowania, gumkę, linijkę, ekierkę, cyrkiel i kątomierz.

Nie wolno przynosić żadnych urządzeń telekomunikacyjnych i kalkulatorów

Uczeń  powinien:

· w wyznaczonym dniu 1 kwietnia 2014 roku, o godzinie 8.30 zgłosić się punktualnie na sprawdzian do sali, którą wskazał mu wcześniej wychowawca,

· sprawdzić swoje dane na Liście obecności uczniów wywieszonej przed salą (imię, nazwisko, datę urodzenia, klasę, numer w dzienniku i typ arkusza); zgłosić nauczycielom, gdy w danych osobowych są błędy,

· okazać legitymację szkolną, jeśli zostanie o to poproszony,

· po odczytaniu nazwiska z Listy obecności, zająć   w sali miejsce wyznaczone przez naklejoną  na  stoliku kartkę  ze swoim trzyznakowym kodem ucznia i nr PESEL 

Uczeń  nie może:

· wnosić na salę egzaminacyjną żadnych urządzeń telekomunikacyjnych,

· wnosić siatek lub toreb z rzeczami osobistymi.

Przebieg sprawdzianu w sali nadzoruje zespół nauczycieli.

Przewodniczący tego zespołu wraz z jednym ze zdających przynosi na salę paczkę(kopertę)  z arkuszami egzaminacyjnymi i bezpieczne koperty

Przewodniczący Zespołu Nadzorującego powinien:

· poprosić jednego z uczniów, by przed rozdaniem arkuszy uczestniczył w sprawdzeniu, czy pakiet z arkuszami egzaminacyjnymi nie jest naruszony,

· dopilnować, by każdy uczeń sprawdził, czy ma wszystkie strony arkusza i czy są one wyraźnie wydrukowane,

· w przypadku zgłoszenia braków w arkuszach, podjąć działania, by uczniowie otrzymali arkusze bez usterek,

· poprosić uczniów o dokładne zapoznanie się z instrukcją na stronie tytułowej arkusza,

· zapisać w miejscu widocznym dla każdego ucznia, godzinę rozpoczęcia i zakończenia rozwiązywania zadań sprawdzianu

Instrukcja na stronie tytułowej arkusza informuje, czy uczeń sam ma wpisać swój kod i nr PESEL oraz czy sam ma zamalowywać kwadraciki na karcie odpowiedzi  znajdującej się na końcu arkusza

Gdy jest to podane w instrukcji, uczeń powinien:

· zapisać  w wyznaczonych miejscach na stronie tytułowej arkusza i na karcie odpowiedzi swój trzyznakowy kod i nr PESEL (porównać zapis z kartką naklejoną na ławce).

W przypadku popełnienia błędu w kodowaniu należy przekreślić błędny zapis i obok napisać prawidłowe dane,

· zamalować na karcie odpowiedzi te kwadraciki, które odpowiadają wybranym przez niego odpowiedziom do zadań zamkniętych.

Uwaga: uczniowie z dysleksją rozwojową (współwystępujące specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu) mogą zaznaczać odpowiedzi do zadań zamkniętych tylko w zestawie zadań.

W czasie trwania sprawdzianu  każdy uczeń ma obowiązek pracować samodzielnie, nie może przeszkadzaći nnym w pracy.

W przypadku niesamodzielnej pracy lub przeszkadzania innym, Przewodniczący Szkolnego Zespołu Egzaminacyjnego przerywa sprawdzian  tego ucznia, unieważnia jego pracęi nakazuje mu opuszczenie sali. Przerwanie sprawdzianu jest równoznaczne z nieprzystąpieniem do sprawdzianu  w danym terminie

Uczeń  powinien:

· pracować  spokojnie (czas przeznaczony na wykonanie zadań  będzie wystarczający),

· wybierać  z namysłem odpowiedzi do zadań  zamkniętych,

· uważnie, czytelnie i starannie zapisywać  rozwiązania zadań  otwartych,

· unikać lekkomyślnych wpisów, nieprzemyślanych poprawek.

Uczeń  nie może:

· dokonywać wpisów na karcie odpowiedzi, gdy instrukcja na stronie tytułowej arkusza tego nie przewiduje,

· opuszczać sali egzaminacyjnej podczas sprawdzianu; tylko w szczególnie uzasadnionej sytuacji uczeń może opuścić  salę, po uzyskaniu pozwolenia Przewodniczącego Zespołu     Nadzorującego i przy zachowaniu warunków uniemożliwiających kontaktowanie się  z innymi osobami (z wyjątkiem konieczności skorzystania z pomocy medycznej),

· opuszczać  wyznaczonego mu miejsca do czasu ukończenia pracy,

· porozumiewać  się  z innymi zdającymi,

· wypowiadać(nawet szeptem) uwag czy komentarzy,

· zadawać  pytań  dotyczących zadań  egzaminacyjnych.

Piętnaście minut przed końcem wyznaczonego czasu, Przewodniczący Zespołu  Nadzorującego sprawdzian  w sali zwróci uwagę   uczniom na kończący  się   czas pracy.

Po upływie czasu   przeznaczonego na rozwiązywanie zadań  uczniowie pozostawiają   swoje arkusze na stoliku i opuszczają  salę

Uczeń powinien na zakończenie swojej pracy:

· sprawdzić, czy wpisał na stronie tytułowej arkusza i karcie odpowiedzi swój kod i nr PESEL (jeśli zgodnie z instrukcją powinien je wpisać),

· zgłosić, przez podniesienie ręki, zakończenie pracy przed wyznaczonym czasem  (Przewodniczący Zespołu Nadzorującego pozwoli mu na opuszczenie sali),

· opuścić salę  cicho i spokojnie.

Po zakończeniu sprawdzianu nauczyciele nadzorujący sprawdzian pozostają  w sali i naklejają   naklejki z kodami kreskowymi w wyznaczonych miejscach na stronie tytułowej arkusza i na karcie odpowiedzi  przenoszą na matrycę  znaków w karcie odpowiedzi trzyznakowy kod ucznia, porządkują  prace, wkładająje do bezpiecznych kopert wraz z wypełnionymi i podpisanymi Protokołami sprawdzania

Uwagi:

· przedstawiciele uczniów mogą pozostać  na sali i przyglądać  się   czynnościom nauczycieli,

· pisemne zastrzeżenia w sprawie naruszenia przepisów dotyczących przeprowadzenia egzaminu rozpatruje dyrektor OKE (zastrzeżenia te trzeba zgłosić  najpóźniej w dwa dni od daty sprawdzianu

· prace uczniów danej szkoły będą  starannie ocenione przez zespół egzaminatorów przeszkolonych przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne. Wszyscy egzaminatorzy oceniający prace uczniów będą  stosować  jednolite w całej Polsce kryteria oceniania. Wynik sprawdzianu  ustali OKE na podstawie liczby punktów przyznanych przez egzaminatorów,

· wystawione przez OKE zaświadczenie o wyniku sprawdzianu  uczeń  odbiera w szkole,

· wynik ustalony przez OKE jest ostateczny. Zaświadczenie o wyniku zostanie przekazane do szkoły najpóźniej na 7 dni przed zakończeniem zajęć  dydaktyczno-wychowawczych. Dotyczy to sprawdzianu  zdawanego w pierwszym terminie.

Szczegółową  informacjęo wyniku sprawdzianu  wraz z komentarzem można będzie uzyskać  także za pomocą  internetowego systemu OBIEG (www.oke.krakow.pl). Termin udostępnienia powyższych informacji będzie podany na stronie internetowej OKE.

Pierwszy dzień wiosny

wiosna 

 

DZIEŃ WIOSNY I DZIEŃ SAMORZĄDNOŚCI

W SZKOLE PODSTAWOWEJ W TARLE

 

   24 marca 2014r uroczyście obchodziliśmy nadejście wiosny i Dzień Samorządności, który to należy do uczniów.

Uczniowie witając nadejście ciepłych dni postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i objąć władzę w szkole. To oni byli gospodarzami szkoły i współorganizowali wszelkie wydarzenia w tym niezwykłym dniu. Dzień był tak zorganizowany, by upłynął przede wszystkim na wesołej i przyjemnej zabawie. Świetnie bawiąc się, uczyli się przy tym przedsiębiorczości, zarządzania oraz organizacji pracy podczas przygotowania i prowadzenia lekcji.

Dzień rozpoczął się apelem, podczas którego nastąpiło symboliczne przekazanie władzy nad szkołą z rąk Pani Dyrektor Iwony Kożuchowskiej - Przewodniczącego SU Konradowi Wolińskiemu z klasy VI. Nowy dyrektor otrzymał klucze do szkoły i zaczął urzędować w gabinecie dyrektora wraz z sekretarką Kornelią Falkowicz. Do swej roli przygotował się bardzo starannie i z poczuciem humoru, gdyż dosłownie wcielił się w postać pani dyrektor prezentując się w odpowiednim stroju i makijażu, o czym wszyscy mogli przekonać się.

Samorząd Uczniowski pod opieką pani Elżbiety Telepskiej dokonał rekrutacji ,,grona pedagogicznego i pracowników administracyjnych”.

Nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej zostali:

  1. oddziału przedszkolnego – Sylwia Bogusz, Wiktoria Furtak i Aleksandra Szostak
  2. klasy I – Milena Wasak i Wiktoria Biskup
  3. klasy II – Sandra Jesionek i Kornelia Sienkiewicz
  4. klasy III – Dominik Ozon i Karol Podkościelny

Nauczycielami przedmiotowymi zostali:

  1. matematyki – Jakub Wojtowicz
  2. j. polskiego i przyrody – Alicja Gałązka
  3. j. angielskiego – Nikola Wasak
  4. historii – Kacper Kubicki

Po dzwonku szkolnym wszyscy znaleźli się na swoich miejscach w klasach. Nowi nauczyciele prowadzili z zaangażowaniem swoje zajęcia. Byli świetnie do nich przygotowani, bowiem wcześniej każde zajęcia były konsultowane ze swoimi opiekunami. Jednak nowi prowadzący mieli mnóstwo swoich ciekawych pomysłów, które mogli zaprezentować podczas zajęć.

Nad porządkiem w szkole i dzwonkami na przerwy czuwał woźny uczeń z klasy V – Jakub Mazur. Głodnych uczniów obsługiwali na stołówce kucharze – Adrian Kucharczyk i Bartosz Kosik.

Oprócz lekcji odbyły się różne konkursy, konkurencje sportowe oraz spotkanie muzyczno- rytmiczne z bębnami i gitarą.

W konkursie na najciekawsze przebranie, jury miało ogromny problem z wyłonieniem zwycięzców, więc aż 11 uczestnikom przyznano słodkie nagrody.

W konkursie plastycznym artyści poszczególnych klas mieli przedstawić temat ,,Wiosna na balu” techniką kolażu. I miejsce zajęła klasa przedszkolna, II miejsce klasa V a miejsce III – klasa I.

Nie lada trudne zadanie miała komisja oceniająca Marzanny przygotowane przez każdą klasę. Ostatecznie Marzanna klasy I została najwyżej oceniona przez jury, następnie klasy II i klasy IV.

Po rozstrzygnięciu konkursu wszyscy udali się na boisko szkolne by definitywnie pożegnać się z zimą i cieszyć się piękną wiosenną pogodą.

Dzień zakończył się apelem, podczas którego podsumowano wszystkie przedsięwzięcia i przekazano klucz we właściwe ręce.

 Po uśmiechniętych twarzach można stwierdzić, że wszyscy byli bardzo zadowoleni i chcieli by taki dzień powtórzyć wcześniej niż za rok, ponieważ klasa VI żałuje, że już niedługo pożegna się z nami .

 

Składamy serdeczne podziękowania Radzie Rodziców za wsparcie finansowe, które umożliwiło zakup słodyczy i nagród.

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć!!!

 

Licznik odwiedzin
Użytkowników:
19
Artykułów:
470
Odsłon artykułów:
269510
Gościmy

Odwiedza nas 43 gości oraz 0 użytkowników.

Polecamy